سلطان کامپیوتر و اینترنت

در صورت کپی برداری خواهش مندیم منبع را ذکر کنید

سلطان کامپیوتر و اینترنت

در صورت کپی برداری خواهش مندیم منبع را ذکر کنید

پرداخت الکترونیک در فضای اینترنت برای ایرانی‌ها فراهم است

مدیرنظام پرداخت بانک مرکزی گفت: قدم های مثبتی در زمینه خدمات الکترونیک در سه سال گذشته برداشته شده است
که شامل پرداخت قبوض با تلفن، انتقال وجه و حواله با خود پرداز و اینترنت و افتتاح حساب از طریق اینترنت است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهران شریفی در دومین روز از همایش ملی تجارت الکترونیکی در خصوص خدمات بانکداری الکترونیکی گفت: یکی از ارکان مهم تجارت الکترونیکی پرداخت الکترونیکی است که انواع مختلف دارد و می‌تواند پرداخت قبوض یا خرید از طریق کارت اعتباری باشد.

وی افزود: هم اکنون پرداخت الکترونیکی در فضای اینترنت فراهم شده است و اگر فروشنده کالایی را در اینترنت قرار دهد و خریدار بخواهد آن را از طریق اینترنت بخرد این امکان فراهم است.

شریفی به آثار ساتنا اشاره کرد و گفت: ساتنا نظامی الکترونیکی است که پردازش و تسویه تراکنش‌های بین بانکی و دستور پرداختهای فوری را به صورت انفرادی و آنی انجام می‌دهد و از این فنآوری نوین بانکداری برای پذیرش و پردازش دستور پرداخت‌های مشتری به مشتری و مشتری به بانک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: استفاده از ساتنا باعث مراجعه کمتر به شعبه‌های بانکی، کاهش تردد درون شهری، کاهش خطرهای ناشی از سرقت و امکان حواله پول از یک بانک به بانک دیکر است که با استفاده از ساتنا دیگر نیازی به افتتاح حساب در بانک‌های متعدد نخواهد بود.

وی اضافه کرد: از کارت ساتنا برای داد و ستد در مبالغ بیشتر و دولتی و غیر دولتی استفاده می‌شود.

مدیرنظام پرداخت بانک مرکزی در ادامه به اتاق پایاپای الکترونیکی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های پرداخت الکترونیکی بانک مرکزی است که از این کارت برای پرداخت حقوق و یا برای پرداخت‌های خرد که تعداد شان فراوان است مانند قبوض استفاده می‌شود.

وی در ادامه از کارت خرید اعتباری به عنوان برنامه دیگر پرداخت الکترونیکی بانک مرکزی یاد کرد و افزود: کارت خرید اعتباری که به صورت درون بانکی و برون بانکی تعریف شده است و برای خرید‌های مردم نوعی ابزارالکترونیکی تعریف شده است.

شریفی همچنین به کیف پول الکترونیک اشاره کرد و گفت: این کارت برای پرداخت‌های خیلی خرد و حمل و نقل عموی است که مذاکراتی با شهرداری و مترو و سازمان اتوبوسرانی در این خصوص انجام شده است.

وی امضای الکترونیک یا دیجیتالی را یکی از پیش‌شرط‌های اجرای بانکداری و تجارت الکترونیکی دانست گفت: این کار برای شناسایی کامل هویت مشتری استفاده می‌شود و بعد از آن بانک می‌تواند هر مبلغی را به وی منتقل کند، اکنون به دلیل ناشناخته بودن مبالغ بانک‌ها مبالغ کمی را در اختیار افراد قرار می‌دهند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد